اخبار

شرکت دل با همکاری ای‌ام‌دی به توسعه محصولات هوش مصنوعی شتاب می‌بخشد.

شرکت دل، سرور جدیدی را بر مبنای فناوری‌های ای‌ام‌دی با هدف پاسخ‌گویی به نیازهای شرکت‌ها در ارتباط با به‌کارگیری هوش مصنوعی مولد به بازار عرضه کرده است. سرور جدید به مشتریان شرکت دل اجازه می‌دهد از این راهکار برای پیاده‌سازی زیرساخت‌های هوش مصنوعی باهدف رسیدگی به بارهای کاری مختلف استفاده کنند. دل به دنبال آن است تا جایگاه خود در بازار سرورها و به ویژه شرکت‌های رده متوسط را تثبیت کند و یک زیرساخت محاسباتی و ذخیره‌سازی کارآمد در اختیار کسب و کارها قرار دهد تا بتوانند از هوش مصنوعی و مدل‌های هوشمند برای پیشبرد اهداف تجاری استفاده کنند و در سویی دیگر مجبور نشوند هزینه‌های سنگینی برای آموزش و استقرار مدل‌ها متحمل شوند.

شرکت‌ها می‌توانند همراه با یک نسخه مجهز به شتاب‌دهنده انویدیا، نسخه جدید Dell PowerEdge XE9680 مجهز به هشت شتاب‌دهنده AMD Instinct MI300X  را تهیه کنند و فرآیند آموزش مدل‌های زبانی بزرگ را به شکل درون سازمانی و بدون نیاز به استفاده از ابر آغاز کنند. این نسخه قدرتمند 1.5 گیگابایت حافظه با پهنای باند بالا (HBM3) را به همراه توان عملیاتی 21 پتافلاپس (petaFLOPS) در دسترس کسب و کارها قرار می‌دهد. این اقدام دل به وضوح نشان می‌دهد که این شرکت در نظر دارد نقش کلیدی در دنیای هوش مصنوعی داشته باشد و همکارش با شرکت ای‌ام‌دی نیز در راستای جذب تعداد بیشتری از شرکت‌ها است.

یکی از ویژگی‌های کلیدی که دل همراه با سرور جدید، پیشنهاد می‌دهد، مقیاس‌پذیری است. شرکت‌ها بر مبنای معماری جدیدی که این سرور در اختیارشان قرار می‌دهد قادر هستند سیستم‌های مورد استفاده را با استاندارد اتصال حافظه جهانی (xGMI) مقیاس‌بندی کنند علاوه بر این، پردازنده‌های گرافیکی AMD می‌توانند از طریق یک بافت اترنت هوش‌محور به Dell PowerSwitch Z9664F-ON متصل شوند. این معماری منحصر به‌فرد در راستای پیاده‌سازی زیرساختی که پیش‌تر دل آن‌را اجرایی کرده بود و مبتنی بر پردازنده‌های گرافیکی Nvidia H100 است، تحقق پیدا کرد.

علاوه بر این، استاندارد جدیدی نیز تحت عنوان  Dell Validated Design for Generative AI با همکاری ای‌ام‌دی عرضه خواهد شد. این معماری جدید، چهارچوب و زیرساخت کارآمدی در اختیار سازمان‌هایی قرار می‌دهد که به دنبال سخت‌افزار و معماری شبکه مخصوص به خود برای استقرار مدل‌های زبانی بزرگ هستند.

دل تاکید زیادی بر شبکه‌سازی مبتنی بر استاندارد (standards-based networking) دارد و این مسئله را با عضویت در کنسرسیوم Ultra Ethernet (UEC) به اثبات رسانده است که درست در نقطه مقابل استراتژی انودیا قرار دارد. برخلاف انویدیا، AMD و Dell از یک اترنت باز برای هوش مصنوعی (open Ethernet for AI) حمایت می‌کنند که قابلیت همکاری سوئیچ‌های فروشندگان مختلف را در یک سیستم فراهم می‌کند. رویکرد دل، کسب‌وکارها را تشویق می‌کند تا یک استراتژی باز را اتخاذ کنند که شامل توان محاسباتی، بافت و مولفه‌های ذخیره‌سازی ضروری برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی مولد به شکل درون سازمانی است.

Cursus aliquam

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *